Samodzielne Stanowisko Pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Samodzielne Stanowisko Pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Dariusz Dracewicz
 

KONTAKT:

Telefon: 536-905-111 (od poniedziałku do piątku)

E-mail: rzecznikatpowiat [dot] pisz [dot] pl

WhatsApp: 536-905-111

Spotkania osobiste: W siedzibie Starostwa Powiatowego w Piszu przy ul. Warszawskiej 1, w godz. 16:00-20:00 w każdy poniedziałek (z wyłączeniem dni świątecznych).

Pisma tradycyjne: Wszelkie sprawy kierowane bezpośrednio do Starostwa są niezwłocznie przekazywane Rzecznikowi.

Zadania i Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów:

1.    Do zadań powiatowego rzecznika konsumentów należy w szczególności:

  • Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
  • Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów;
  • Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
  • Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
  • Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.

2.    Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz przystępować, za ich zgodą, do toczącego się postepowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.