Informacja - Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów
Informacja - Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów
Informujemy, iż w dniach 30.10.2023 r. – 14.11.2023 r. nieobecny będzie Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Ełku, który obsługiwał mieszkańców powiatu piskiego.
Odpowiedzi na zapytania przesłane drogą elektroniczną w okresie urlopu zostaną udzielone po dniu 15.11.2023 r.
W czasie nieobecności rzecznika konsumenci mogą skorzystać z porad prawnych udzielanych przez:
- Konsumenckie porady prawne – Infolinia konsumencka 801 440 220 oraz 22/266 76 76 (czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 18:00 – opłata wg taryfy operatora);
- Centrum E-Porad konsumenckich – e-mail: poradydlakonsumentow [dot] pl ;
- Bezpłatne porady prawne dla mieszkańców powiatu piskiego. Zapisy bezpośrednio - 87/425 47 00; w dni robocze w godz. 8:00 - 15:00.
Ponadto o wszelkich problemach dotyczących reklamacji towarów i usług można informować Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej delegatura w Ełku ul. Chopina 15, 19-300 Ełk, tel.: 87/621 16 53.
RZECZNICY:
- GIŻYCKO – tel.: 87/428 59 58 w. 52;
- SZCZYTNO – tel.: 89/624 70 26;
- OLSZTYN – 89/523 28 89;
- WĘGORZEWO – 87/427 09 74.
Skargę na niewłaściwą jakość handlową oferowanych artykułów rolno-spożywczych należy złożyć do Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) w Olsztynie, ul. Szarych Szeregów 7, 10-079 Olsztyn, www.wijhars.olsztyn.pl tel.: 89/ 522 89 20, 89/522 44 64,
e-mail: wijharswijhars [dot] olsztyn [dot] pl lub wi_olsztynwijhars [dot] gov [dot] pl
Informacje dot. Praw konsumenckich znajdują się również na stronach:
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – www.uokik.gov.pl; www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl;
- Europejskie Centrum Konsumenckie – www.konsument.gov.pl;
- Urząd Komunikacji Elektronicznej – www.uke.gov.pl;
- Rzecznik Finansowy – www.rf.gov.pl;
- Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich – www.rpo.gov.pl
- Urząd Regulacji Energetyki – www.ure.gov.pl